HONDY CIVIC NA DRUGIM I TRZECIM MIEJSCU W PIERWSZYM WYŚCIGU WTCC NA WĘGRZECH
Dwie Hondy Civic, które ruszyły do pierwszego wyścigu WTCC na torze Hungaroring z drugiego i trzeciego miejsca startowego, utrzymały te pozycje do ostatniego, dwunastego okrążenia. Gabriele Tarquini przekroczył linię mety na trzeciej pozycji, natomiast Węgier Norbert Michelisz, ku uciesze tysięcy swoich fanów, ukończył zmagania zaledwie 0,6 sekundy za zwycięzcą - Yvanem Mullerem.
"Doskonale rozłożyłem obciążenie na oponach, dlatego wiedziałem, że uda mi się utrzymać szybkie tempo do samego końca wyścigu. Niestety Yvan bardzo dobrze wystartował, w związku z czym nie zdołałem go wyprzedzić w pierwszych zakrętach wyścigu, jednak drugie miejsce to i tak doskonały rezultat dla zespołu Zengo Motorsport. Moim celem było wywalczenie podium, więc zadanie zostało wykonane. Chciałbym przeprosić moich fanów za to, że nie zdobyłem pierwszego miejsca, ale liczą się punkty, które zostaną przypisane Hondzie i trafią na moje konto w klasyfikacji generalnej," powiedział Norbert podczas konferencji prasowej zorganizowanej po wyścigu.
Gabriele Tarquini musiał bronić swojej pozycji przez cały wyścig, ale nie udało mu się zbliżyć do czołówki. "Cieszę się z kolejnego podium wywalczonego dla Hondy Civic, która - jako stosunkowo nowa konstrukcja - wymaga jeszcze dopracowania. Ogólna wydajność auta jest bardzo dobra, jednak nie zdołałem osiągnąć dobrego tempa w tym wyścigów. Przez większą część wyścigu broniłem swojej pozycji przed grupą aut podążających za mną i dopiero pod koniec zmagań udało mi się oddalić od atakujących. W drugim wyścigu zastosuję inne ustawienia auta, aby przetestować wszystkie możliwe scenariusze."
Dane pozyskane podczas sesji treningowych i kwalifikacyjnych mają ogromne znaczenie w przypadku doboru odpowiednich ustawień samochodu w wyścigu. "Osiągi jednostki napędowej są takie same we wszystkich trzech autach," mówi Daisuke Horiuchi, lider projektu WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy w Japonii. "Dziś usprawniliśmy system sterowania turbosprężarką, aby zwiększyć naszą szybkość w sektorze pierwszym, gdzie znajduje się długa prosta. W związku z tym nasze dzisiejsze czasy są lepsze od wczorajszych."
Zaraz po rozpoczęciu wyścigu, Tiago Monteiro musiał zjechać z toru. "Tuż po starcie doszło do kontaktu pomiędzy moim samochodem, a innymi pojazdami, ale udało mi się opanować auto i wyprowadzić je na prostą. Niestety, w wyniku kolizji w mojej Hondzie ucierpiał układ kierowniczy i hamulcowy, w wyniku czego uderzyłem w barierę z opon. Mam nadzieję, że zespół naprawi auto na czas i zdołam wystartować w drugim wyścigu."
W wyścigu nr 2 nowej serii WTCC pierwszych dziesięciu zawodników ustawia się na starcie w odwrotnej kolejności w stosunku do uzyskanych czasów, więc Michelisz ruszy z czwartej linii, a Tarquini z trzeciej. Ciężko więc będzie wywalczyć modelom Civic kolejne podium w dzisiejszym wyścigu.
Wyniki - Hungaroring, wyścig nr 1
1 Yvan Muller Chevrolet Cruze 1.5T
2 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
3 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC
4 Robert Huff SEAT Leon WTCC
5 Mehdi Bennani BMW 320 TC