- Nowy rekord dla samochodu z napędem na przednią oś na torze Spa-Francorchamps – czas okrążenia 2 min 53.72 sek
- Kierowca Super GT i mistrz LMP2 – Bertrand Baguette – ustanawia nowy rekord w seryjnym modelu Type R wyposażonym w standardowe opony
- Rekord w Belgii jest drugim z serii „Type R Challenge 2018”
- Kolejne próby będą podejmowane tego lata na innych słynnych europejskich torach wyścigowych
Zaledwie miesiąc po ustanowieniu rekordu okrążenia na torze GP Magny-Cours, supersportowy hatchback ustanowił nowy rekord w Spa-Francorchamps, w Belgii, z czasem okrążenia 2 min 53.72 sek. Samochodem kierował Bertrand Baguette, były Mistrz Świata w klasie LMP2 FIA WEC, który obecnie startuje Hondą NSX-GT w serii Super GT, w zespole Nakajima Racing.
Spa-Francorchamps jest jednym z najdłuższych europejskich torów wyścigowych. Jedno okrążenie liczy 7 km i 4 m. Obiekt posiada bardzo szybkie proste, szybkie zakręty i wiele ciasnych, technicznych sekcji z dużymi różnicami wysokości. Baguette mógł wykorzystać najlepsze w klasie osiągi 2.0-litrowego silnika VTEC TURBO Civica Type R do przyspieszenia na długich prostych i dynamicznego pokonywania szybkich zakrętów.
Kluczowe znaczenie dla czasu okrążenia miała również aerodynamika: precyzyjnie dopracowana konstrukcja modelu Civic Type R, z gładką płytą podwoziową, aerodynamiczną kurtyną powietrzną z przodu, smukłym tylnym skrzydłem i generatorami zawirowań powietrza, przyczyniła się do uzyskania wysokiej stabilności przy dużych prędkościach. W załączonym trybie +R, układ adaptacyjnego tłumienia zapewnia przyczepność i stabilność idealną do pokonywania słynnych szybkich zakrętów toru Spa-Francorchamps, takich jak Eau Rouge i Kemmel Straight.
Bertrand Baguette, komentując wrażenia z jazdy, powiedział: „W samochodzie z napędem na przednie koła zwykle można się spodziewać podsterowności, ale ten model jest doskonale wyważony. Od razu zyskujesz pewność siebie, ponieważ układ kierowniczy daje wiele informacji zwrotnych, szczególnie w trybie +R. Podwozie jest sztywne, tylna oś jest bardzo stabilna, a przód samochodu „wgryza się” w asfalt, zapewniając doskonałą przyczepność. Pakiet aero naprawdę pozwala odczuć stabilność przy jeździe z dużą prędkością i daje niesamowity poziom przyczepności.
Dla mnie, jako kierowcy wyścigowego, jest jasne, że Type R został stworzony na tor, ale doskonale sprawdzi się też podczas codziennej jazdy. Samochód jest bardzo wygodny, a widoczność dookoła jest doskonała.”
Honda ustanowiła rekordy okrążenia na torze Spa-Francorchamps podczas podobnego wyzwania w 2016 roku, wykorzystując poprzednią generację modelu Civic Type R. Do Hondy należą również rekordowe czasy okrążeń na torach Silverstone, Estoril i Hungaroring. W tym roku “Type R Challenge” również pojawi się w tych trzech miejscach.
Inni kierowcy, którzy potwierdzili udział w biciu rekordów Type R Challenge 2018, to były mistrz świata Formuły 1 i obecny kierowca NSX Super GT – Jenson Button (Wielka Brytania), kierowca WTCR – Tiago Monteiro (Portugalia) i legenda BTCC – Matt Neal (Wielka Brytania).
Nowy rekord dla toru Spa-Francorchamps jest trzecim rekordem okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku została ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min 43.8 sek. W ubiegłym miesiącu, w ramach „Type R Challenge”, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia dla przednionapędowego samochodu na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 minuty 01.51 sekundy.
Nowa Honda Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka charakterystycznego dla tej serii modelowej i jest najlepiej przyspieszającym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze słynnym „czerwonym H” na grillu, jest częścią planu rozwojowego 10. generacji modelu Civic – największego i najbardziej rozbudowanego w historii firmy. Został on zaprojektowany w taki sposób, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia, zarówno podczas codziennej jazdy po ulicach, jak i pełnych emocji wypraw na tory wyścigowe. Składają się na to – ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko położonym środkiem ciężkości oraz wyrafinowany układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, które minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach.